Sessions 2022

Sessions 2022

Moonbug: Børne-tv som forretningsmodel

Vi er ikke vant til, at børne-tv også er en god forretningsmodel, men det er tilfældet med flere af selskabet Moonbugs' titler. Mød danskeren René Rechtman, der står i spidsen for Moonbug.

Moonbugs seneste stjerneskud er serien Cocomelon, der henvender sig til de 0-3 årige og giver serier som Gurli gris baghjul. Moonbug har en helt særlig forretningsmodel og blev i foråret solgt for svimlende 3 milliarder dollars. En historie, der har nået alverdens forsider som et nærmest mirakuløst fænomen.

Cocomelon har rekorden, som det show, der har ligget #1 længst tid på Netflix. Derudover er Cocomelon #1 på Kids Youtube channel og educational channel i verden samt den første YouTube kanal til at nå 1 milliard ugentlige visninger.

Men intet er overladt til tilfældighederne, og det kan du høre meget mere om i denne session, når René Rectman står på scenen til Copenhagen TV Festival.