Session

Session

Sådan får du en genial TV-idé

Kom med, når udviklingscheferne deler ud af deres bedste tricks. Ethvert godt TV-program starter med en mindst lige så god idé. Men hvordan udvikler TV-branchens bedste hjerner deres idéer? Hvordan får de dem til at blive så stærke, at de er uimodståelige for både redaktører og seere? Og hvordan kan du gøre dem kunsten efter?

I denne session kan du møde tre af branchens skarpeste udviklingschefer, nemlig Julie Bach (Drive Studios), Henrik Aggerholm (Blu) og Roald Bergmann (Pipeline Productions), der fortæller helt konkret om de metoder og de tanker, som de gør sig, når de udvikler nyt til både danske broadcastere og internationale streamere.

Med udgangspunkt i forskellige fakta-genrer kommer de til at fortælle om, hvad, der inspirerer dem, og hvordan de hver for sig udviklede prisvindende programmer som “100 falske forelskelser”, “Kærlighed hvor kragerne vender” og “Mormor på mandejagt”. Men det kommer også til at handle om, hvorfor udvikling ofte er en hel del vanskeligere og mere udforudsigeligt end det ser ud til - selv når det er de rutinerede udviklingschefer, der jagter den næste store idé.

Denne session er tilrettelagt af programudvalgsmedlemmer Nicolai Würtz & Stine Lykkebo.