Hvad er opskriften på den gode trailer, der engagerer publikum i fortællingen og giver dem lyst til at se mere? Dette kan du blive klogere på, når trailerproducent Rune Andersen inviterer os ind i maskinrummet og deler sine bedste tips og tricks.
Førstehåndsindtrykket er afgørende i kampen om at tiltrække nye seere, og derfor kan det godt betale sig at lægge kræfter i programtraileren. For hvor en god trailer pirrer brugernes nysgerrighed, så kan en ringe trailer omvendt hurtigt efterlade seerne uinteresserede.
Rune Andersen er trailerproducent, og har blandt andet stået bag trailerkampagnerne til Carmen Curlers, Riget Exodus og Orkestret, samt en række danske og udenlandske biograffilm. I denne session tager Rune os en tur ind i maskinrummet, når han ud fra eksempler og hands-on metoder gennemgår sit produktionsworkflow: fra tolkning af kreativt brief, segmentering af materiale, brug af papercut, musik audition, produktion af første klip, modtagelse af feedback - frem til det endelige klip af traileren.
Denne session er for alle, der arbejder med marketing og produktion af trailere, og som ønsker at få en række konkrete tips og tricks til, hvordan man producerer den helt rette, lækre appetizer, der kan fange seernes opmærksomhed og give dem lyst til at se mere.