Session

Session

Let's Play - Broadcasternes nye legeplads

Udviklingen fra flow til on-demand går hurtigere herhjemme end noget andet sted i verden. Men det gode gamle flow-fjernsyn eksisterer stadig. De danske broadcastere arbejder derfor i to spor, og jagter den næste store succes der rammer plet på både flow og on-demand.

De danske broadcastere gennemgår i disse år de hastigste forandringer måske nogensinde, og forandringerne sker så hurtigt at ingen med sikkerhed ved, hvad der er det rigtige at gøre. Men de gør alligevel noget velvidende, at den strategi de lagde sidste år med sikkerhed skal laves om i år. Der er i den grad dømt Let’s Play, når ambitionen er, at det indhold der bliver produceret rent faktisk også når brugerne.

Mød Sune Roland (TV 2) og Kurt Holm Jensen (TV 2) og Peter Rosberg (DR) og Henrik Birk (DR), og hør hvordan de arbejder med to publiceringsspor og hvordan den nye legeplads påvirker programefterspørgslen? Er det en helt ny virkelighed eller kan vi stadig tale om primetime, nichebrands og premiere? Og hvad er en dobbeltfuldtræffer egentlig, og hvorfor jagter broadcasterne med stor iver den næste store dobbeltfuldtræffer?

Broadcasterne er stadig verdensmestre i flow og har en velafprøvet værktøjskasse, som sikrer helstøbte kanaler, der fastholder seerne, maksimerer share, udnyttter variationer over dagen, ugen og året. Men flow-logikken fungerer ikke digitalt. I en digital virkelighed vælger brugerne ikke kanaler, men er frisat til at vælge hvad de vil - og hvornår. Hvert eneste program skal vælges aktivt til, og kravene til både indhold og publicering er grundlæggende anderledes end på flow.

I denne session åbner publiceringscheferne og indholdscheferne hos TV 2 og DR op for maskinrummet og giver et indblik i hvordan de arbejder med indholdet på tværs af platforme for at sikre at indholdet - i sidste ende - når brugerne.

Denne session er tilrettelagt af Peter Rosberg og Nana Grandt.