Session

Session

Sådan får du succes på streaming!

Hvordan bliver man en streamingsucces på de to største kommercielle streamingkanaler TV 2 Play og Viaplay? Og hvordan arbejder man målrettet med at udvikle indhold, der skal fungere i en kommerciel streamingvirkelighed?

De store velkendte mega-brands og de nye formater vil i fremtiden være mere og mere “streaming-first”, så hvad skal der til for at få succes on-demand? 

Karsten Bartholin, Udviklingschef, Nordic Entertainment Group og Dorte Høeg Brask, Redaktør TV 2 indhold TV 2 Play, åbner maskinrummet og fokuserer på, hvad der skal til i forhold til fortællegreb og formatforståelse.

Både TV2 Play og Viaplay er danske bud på streamingtjenester, der er i vækst, og som begge er drevet af at skabe stærkt indhold til danskerne, der samler og inspirerer. Men de er også kommercielle tjenester, der skal drive forretning og fastholde abonnenter. Denne session vil dykke ned i konkrete cases af non-scriptet indhold og give eksempler på, hvordan TV 2 Play og Viaplay hver især arbejder med at udvikle indhold i en kommerciel virkelighed. Både når det lykkes - og når det ikke lykkes.

Dorte Høeg Brask og Karsten Bartholin vil komme ind på, hvad det kræver i fx udviklingen af indhold i forhold til markedsføring, indpakning, prioritering, eksekvering og salg? Hvilken betydning har det for måden, vi producerer og publicerer indhold på? Hvad er de nye succesparametre – og findes der overhovedet én opskrift på en streamingsucces?