Mød to af tidens bedste reportageskabere, når de deler deres erfaringer med at producere medrivende reportageserier. Få indblik i, hvordan du skaffer adgang, finder de rette medvirkende og sælger din idé til en broadcaster, selv når ressourcerne er begrænsede.
Reportagen er den underlige bastard, der ofte dømmes ude af kanalerne, men som gang på gang formår at snige sig tilbage ind i fladen. Og I en TV virkelighed hvor de store afprøvede formater trækker folk til skærmene, så er det fortsat reportagen, der formår at blive blandt de mest sete programmer. Men hvordan lykkes man med at lave den gode reportage i en tid hvor pengene er små og tiden knap?
To af branchens dygtigste reportageskabere, Gitte Sønderby (Kolonihaven) og Lasse Rahbek (Sirius, To kolde fra kassen) deler gavmildt ud af deres erfaringer, og indvier os i, hvad det konkret kræver at producere en succesfuld og stærk reportageserie. Med udgangspunkt i egne klip tager de os igennem grundvilkårene og arbejdet med genren, som (heldigvis) ikke vil dø.
Den gode reportage kræver adgang og stærke karakterer. Den kræver tid for at virkeligheden kan få lov at udspille sig foran kameraet, og seerne elsker når det lykkedes. Men hvordan skaffer man den rigtige acces, de rette medvirkende, finder vej ind i miljøet – og sværest: får solgt idéen til en broadcaster? Det dykker vi ned i sammen med producenterne af de største reportageserier fra det seneste år.
Denne session er tilrettelagt af programudvalgsmedlemmerne Mette Kynde og Johan Sønderby Lauridsen.