Session

Session

Valgets nyskabelser – hvem vandt?

Hvert fjerde år går to af landets største nyhedsredaktioner på henholdsvis DR og TV 2 i gang med at udvikle nye greb og nye strategier. Greb og strategier der skal være med til at sikre fastholdelsen af danskernes interesse og skabe rum for den demokratiske samtale.

2019 var ingen undtagelse. Årets valgkamp bød blandt andet på Folkemødetpå TV 2, den nyindkøbte valgskærm til valgaftenen på DR og særlige satsninger for at nå de unge hos begge nyhedsredaktioner. 

Denne session vil se nærmere på nogle af de innovative, modige og nyskabende greb, idéer og strategier som blev udviklet i forbindelse med valget. Hvor blev der satset nyt? Hvilke tanker lå bag? Og hvor ramte de nye greb, idéer og strategier plet?

Vi sætter spot på nogle af de nye innovative greb der blev taget i brug i forbindelse med valget til inspiration for hele branchen. Det handler om erfaringsdeling. I gameshowets ramme. Men der skal ikke konkureres på tal og statistikker, men på nyskabelser. Og dommerne er publikum i salen.